Budujemy obwody elektryczne - pomoce dydaktyczne w Laboratorium Przyszłości

Nowoczesne pomoce dydaktyczne w Pracownii Szkolnej

☎ 327385262       biuro@edukacja-mikolow.pl

⚡ Rola budowania obwodów elektrycznych w metodologii STEAM

Na tej stronie zebraliśmy zestawy pomocy dydaktycznych przeznaczonych do nauki budowania obwodów elektrycznych przez uczniów w czasie zajęć na lekcjach techniki, fizyki w pracowniach techniki, fizyki czy w Laboratorium Przyszłości.
Oferowane zestawy pomocy angażują uczniów do myślenia i do działania. Wykorzystując elementy zestawów uczniowie dowiedzą się na czym polega przepływ prądu elektrycznego. Doświadczenia wykonane z zastosowanie pomocy z zestawów pozwolą uczniom na poznanie nowych pojęć dotyczących obwodów elektrycznych i elektryczności takich jak - natężenie prądu, napięcie, opór elektryczny, przewodnik elektryczny, izolator itp. Uczniowie nauczą się także rysowania schematów obwodów elektrycznych. Zdobyta wiedza oparta na samodzielnym działaniu zostanie utrwalona i odpowiada warunkom „nauczania ze zrozumieniem”.>
 
Współczesne nauczanie / uczenie się powinno uwzględniać osiągnięcia metodologii STEAM. Wyjaśnijmy - STEAM to Science (nauka), Technology (technologia), Engineering (inżynieria), Arts (sztuka) i Maths (matematyka). Metodologia STEAM stawia na aktywizację dzieci w procesie uczenia-się-nauczania. Matematyka, przedmioty ścisłe - fizyka, chemia, ponadto technika oraz inne jak biologia, nauko o środowisku stają się dla dzieci ciekawe i angażujące. Przestają być dla ucznia „lekcją w szkole” - stają się naturalną czynnością poznawania otoczenia. Dziecko staje się naukowcem, konstruktorem, odkrywcą i inżynierem. Zgodnie z naturalną potrzebą doświadczania rzeczywistości uczniowie „odkrywają nieznane” w otaczającym ich świecie co przyczynia się do rozumienia zjawisk dokonujących się w przyrodzie. To właśnie aktywne metody nauczania preferowane przez STEAM są szczególnie rekomendowane w koncepcji Laboratorium Przyszłości przez uwzględnienie w niej pomocy projektowych, robotyki czy narzędzi do obróbki drewna i metalu.
Wszechobecny współcześnie prąd elektryczny, bez którego nie wyobrażamy sobie codziennego życia zasługuje na szczególną uwagę. Sam prąd elektryczny jak też związane z nim pojęcia wydają się być nieco abstrakcyjne, ale obwody elektryczne w szerokim tych słów znaczeniu otaczają nas dosłownie wszędzie. Nawet będąc w lesie czy na plaży mamy przy sobie smatrwatch czy smartfon. Czyż nie warto zadać sobie pytanie - dlaczego to właściwie działa?
I właśnie idąc w tym kierunku oferujemy do Laboratorium przyszłości takie pomoce dydaktyczne jak: transformator składany, transformator rozbieralny, mały elektryk, budujemy obwody elektryczne, składamy dzwonek elektryczny, montaż zasilacza sieciowego i inne.
Wybór pomocy dedykowanych dla nauczyciela czy uczniów prezentujemy także na innych stronach naszej w3. Na wybór ma oczywiście wpływ także cena. Zależy ona od szeregu czynników. Sugerujemy wybrać dopracowane zestawy pomocy naukowych - funkcjonalne i dobrej jakości, których cena będzie mieścić się na ogół w granicach PLN210.00 a 6450.00. Odnosi się to do wybranych tutaj zestawów. Zapraszamy do przeglądania naszej oferty lub do kontaktu.
 
by: Jacek Szram · modyfikowano 2022-06-29 / utworzono 2016-07-14, Mikołów
 

 

⮮ Nowoczesne pomoce dydaktyczne do pracowni technicznej ⮯

budujemy obwody elektryczne Laboratorium Przyszłości

Wykorzystując pomoce dydaktyczne uczniowie dowiedzą się na czym polega przepływ prądu elektrycznego. Poznają nowe pojęcia - natężenie prądu, napięcie, opór elektryczny. Nauczą się rysowania schematów obwodów elektrycznych. Zdobędą wiedzę opartą na samodzielnej budowie obwodów elektrycznych.

menuBar - Technika Pomoce

Wyposażenie do Pracowni / Laboratorium Przyszłości

Pomoce dydaktyczne tutaj:
transformator składany, transformator rozbieralny, mały elektryk, budujemy obwody elektryczne, składamy dzwonek elektryczny, montaż zasilacza sieciowego


Zestaw 03-055 Transformator składany

Transformator składany
zestaw konstrukcyjny - laboratoria przyszłości 03-055

Zestaw pomocy naukowych służy do pokazów i ćwiczeń z dziedziny magnetyzmu i elektryczności, indukcji elektromagnetycznej oraz budowy i zasad działania silników i prądnic. Uczniowie samodzielnie konstruują urządzenia i modele bazując na rysunkach zawartych w instrukcji. Konstrukcja zestawu umożliwia wielokrotne użycie elementów wyrobu w różnych zestawach.
Wymiary - 490 x 432 x 180 mm, Ciężar - 18,5 kg

Uwagi o wymaganym zasilaniu
- do pełnego wykorzystania zestawu niezbędne jest źródło zasilania 24V
- optymalnym źródłem zasilania układów doświadczalnych jest zasilacz prądu stałego i zmiennego o parametrach 24V/10A AC/DC (10A w przypadku doświadczenia Nr 10 – Spawanie)
- zasilacz nie wchodzi w skład zestawu

⮮ Tematyka doświadczeń z transformatorem składanym 03-055 - rozwiń by zobaczyć ⮯

Tematyka ćwiczeń z zestawem 03-055:
- działanie i sposoby łączenia prostownika jedno- oraz dwu połówkowego
- wzbudzanie prądu, indukcyjnego magnesem trwałym
- wzbudzanie prądu indukcyjnego elektromagnesem
- wzbudzanie prądu indukcyjnego przez przerywanie obwodu elektromagnesu
- prądnica, budowa i zasada działania
- prądnica prądu przemiennego, budowa, zasada działania
- budowa i działanie prądnicy ze wzbudzeniem równoległym
- silniki prądu stałego, budowa, zasada działania
- transformator separujący, jego zastosowanie
- zamiana energii elektrycznej na cieplną – spawanie
- zamiana energii elektrycznej na cieplną - inne zastosowani
- zależność pomiędzy wielkością prądu indukcyjnego a sprzężeniem magnetycznym obwodów transformatora
- zastosowanie transformatora do podwyższania napięć
- pierścień aluminiowy jako zwoj transformatora
- wahadło Waltenhofena
- rezonans szeregowy
- rezonans równoległy
- włączanie obwodu elektrycznego zawierającego indukcyjność
- przerywanie obwodu elektrycznego zawierającego indukcyjność
- wirujące pole magnetyczne
- metoda techniczna wyznaczania indukcyjności cewek
Transformator rozbieralny 03-054 z kompletem przyrządów

Transformator rozbieralny 03-054
do doświadczeń z techniki, fizyki 03-054

Transformator rozbieralny z kompletem przyrządów do doświadczeń z techniki, fizyki kod 03-054
Pomoc dydaktyczna - „transformator rozbieralny” służy do wielu doświadczeń na lekcjach fizyki w szkołach podstawowych i średnich. Umożliwia zapoznanie się z budowa i zasadą działania transformatora, oraz przeprowadzenie doświadczeń: z pierścieniami, z wirującym polem magnetycznym, wahadłem Waltenhofena, obwodami rezonansowymi, spawaniem i topieniem metali. Uczniowie samodzielnie konstruują urządzenia i modele bazując na rysunkach zawartych w instrukcji.
Cewki o 8600, 1600, 900, 200, 100, 50 zwojach, a także cewka do spawania oraz rynienka do topienia metali produkowane są również jako oddzielne wyroby.
 
Wymiary - 420 x 285 x 112 mm, ciężar - 10,5 kg


Zestaw elementów i urządzeń do doświadczeń z elektryczności 23200 z zasilaczem i multimetrem

Zestaw elementów i urządzeń do doświadczeń z elektryczności 23200 z zasilaczem i multimetrem
Uniwersalny zestaw do doświadczeń z elektryczności 23200 z zasilaczem i multimetrem 03-390

Zestaw zawiera wszystkie urządzenia i materiały niezbędne do badania podstawowych praw procesów elektrycznych.

Zawartośc zestawu - grupy tematyczne w/z wymaganiami dla różnych typów szkół
- elektryka podstawy, w tym płyta montażowa - eksperymenty dotyczące przepływu prądu i podstawowych obwodów elektrycznych,
- elektryka uzupełnienie - eksperymenty z elektromagnetyzmu i indukcji elektromagnetycznej,
- elektryka rozszerzenie - doświadczenia mające na celu zilustrowanie właściwości magnesów trwałych, testy wykrywania i zachowania ładunków elektrycznych, eksperymenty z podstawami elektrochemii,
Parametry ogólne zestawu
- elementy umieszczone są w dwóch pojemnikach o wymiarach: 312x427x150mm, 312x427x75mm,
Uwagi ogólne o zestawie
- w skład zestawu wchodzą płyta robocza do montażu obwodów doświadczalnych, multimetr i zasilacz wtykowy, 6 V,
- ponadto należy zaopatrzyć się w źródło zasilania prądu stałego i przemiennego, np. zasilacz laboratoryjny 12V 3A, nr kat. 03-403

⮮ Zestaw 03-390 - tematyka doświadczeń z zakres ⮯

Zestaw pozwala na wykonanie doświadczeń z zakresu:
- podstawy elektryczności,
- energia cieplna,
- elektromagnetyzm,
- indukcja i prąd przemienny,
- elektrostatyka,
- magnetyzm,
- elektrochemia.
Zestaw 06-001 Budujemy obwody elektryczne

Budujemy obwody elektryczne
zestaw do nauczania początkowego06-001

Zestaw dydaktyczny umożliwia tworzenie prostych obwodów elektrycznych według schematów montażowych oraz ideowych z załączonej instrukcji. Po zapoznaniu się z przykładowymi obwodami z instrukcji uczniowie mogą montować własne obwody, bazując na elementach załączonych w zestawie.

W skład kompletu wchodzą:
- podstawka pod baterię typu 3R12, 2szt, wymiary podstawki: 64x79mm
- podstawka z oprawką do żarówki, 3szt, wymiary podstawki: 48x69mm
- klucz do prądu1szt, wymiary podstawki: 65x119mm
- przewody, 8szt
- zacisk krokodylkowy /żabka/, 2szt
- dzwonek na podstawce, 1szt, wymiary podstawki: 65x119mm
- instrukcja zawierająca opis 5 przykładowych ćwiczeń, zilustrowanych schematem ideowym oraz schematem montażowym 3D
- wymiary opakowania: 294x164x43mm
Przed przystąpieniem do zajęć należy zaopatrzyć się dodatkowo w elementy nie wchodzące w skład zestawu:
- 2szt baterii płaskich 4,5V (3R12)
- 3 żarówki 3,5V 0,2A z gwintem E10.

06-002 Zestaw mały elektryk

Mały elektryk dla szkół podstawowych
zestaw 06-002

Pomoc dydaktyczna przeznaczona dla klas IV-VI szkół podstawowych na zajęciach z techniki i szkół specjalnych. W skład zestawu wchodzą: podstawka pod baterię, dzwonek na podstawce, podstawka pod żarówkę, przycisk na podstawce, żarówka i przewody połączeniowe. Pomoc przeznaczona do ćwiczeń z prostymi obwodami elektrycznymi. Uczeń wykorzystując tę pomoc nabywa umiejętność : połączenia elementów zgodnie z instrukcją, przyswojenia podstawowych pojęć technicznych: obwód elektryczny, źródło prądu, źródło światła oraz tłumaczenia zaobserwowanych efektów.
 
Skład zestawu Mały Elektryk 06-002:
 
1. Podstawka pod baterię, 1szt.
2. Dzwonek na podstawce, wymiary: 120x70x40mm, 1szt.
3. Podstawka z oprawką do żarówki, 1szt.
4. Przycisk na podstawce, wymiary podstawki: 69x49mm, 1szt.
5. Żarówki 3.5V, 0.2A 2szt.
6. Przewody elektryczne, 5szt.
7. Instrukcja - wskazówki metodyczne i przykładowe ćwiczenia, 1 szt.


06-003 Komplet do montażu obwodów elektrycznych z silniczkiem

Montujemy obwody elektryczne
na zajęciach w przedszkolu i w szkole podstawowej zestaw 06-003

Pomoc dydaktyczna, która może być wykorzystywana na zajęciach w przedszkolu jak i w szkole podstawowej. Zestaw konstrukcyjny składa się z: podstaw pod baterię, oprawki żarówki na podstawce, klucza do prądu, silniczka elektrycznego na podstawce, opornicy suwakowej, żarówki i kompletu przewodów połączeniowych.
 
Zestaw ułatwia poznanie działania prostego obwodu elektrycznego i symboli, czytanie prostych schematów ideowych, poznanie i praktyczne stosowanie pojęć takich jak: obwód zamknięty i otwarty prądu elektrycznego. Umożliwia rozwijanie umiejętności samodzielnego myślenia oraz zdolności manualnych ucznia, poprzez ćwiczenia z montażem prostych obwodów elektrycznych, złożonych ze źródła prądu, włącznika i odbiornika. Za odbiornik może posłużyć żaróweczka lub silnik.


06-004 montujemy dzwonek elektryczny, zestw dla ucznia

Elementy do montażu dzwonka elektrycznego
zestaw dla ucznia 06-004

Dzwonek elektryczny
 
- zestaw konstrukcyjny elementów do montażu dzwonka elektrycznego. Pomoc dydaktyczna przeznaczona do ćwiczeń podczas zajeć z techniki w szkołach podstawowych. Zestaw konstrukcyjny umożliwia samodzielny montaż dzwonka elektrycznego na podstawie schematu. Pomaga dzieciom poznać konstrukcję oraz zrozumieć jego zasady działania.
 
Zestaw zalecany przez MEN, dział mały konstruktor, technika


11-028-1 Zestaw elementów do montażu zasilacza sieciowego dla 1 - ucznia

Budujemy zasilacz sieciowy z elementów
zestaw dla 1 - ucznia 11-028-1

Zestaw przeznaczony jest do przeprowadzenia indywidualnych ćwiczeń uczniowskich w zakresie elektromontażu i poznawania układów elektrycznych z diodami prostowniczymi.
Elementy zestawu Umożliwia samodzielne zbudowanie prostego modelu zasilacza sieciowego o napięciach wyjściowych 6 i 9V napięcia stałego. Napięcie sieciowe zostało ze względów bezpieczeństwa zastąpione napięciem przemiennym 24V (źródło 24V nie wchodzi w skład zestawu). Uczeń dzięki pracy z zestawem poznaje i utrwala symbole elektryczne podzespołów oraz uczy się czytać schematy elektryczne.
Wymiary - 230 x 160 x 60 mm


11-028 Zestaw elementów dla 3 – uczniów - do montażu zasilacza sieciowego

do montażu zasilacza sieciowego
- zestaw dla 3 uczniów 11-028

Zestaw przeznaczony jest do przeprowadzenia zespołowych ćwiczeń uczniowskich w zakresie elektromontażu i poznawania układów elektrycznych z diodami prostowniczymi.
 
Inne uwagi jak w zestawie dla 1 ucznia - zobacz wyżej.


⮮ Sprawdź pomoce na stronach powiązanych ⮯

🔗 pomoce do techniki

🔗 zasilacze szkolne

🔗 budujemy obwody

🔗 pomoce projektowe



⮮ Pracownie przedmiotowe ⮯

Przeglądając „Pomoce projektowe do Laboratorium Przyszłości” zapoznaj się z ofertą pracowni szkolnych
 

TEMP 🔗

Laboratoria przyszłości

Pracownie do chemii

Pracownie fizyki

Meble do pracowni

Inne meble dla szkoły

1. Co oznacza STEAM w nauczaniu?
STEAM oznacza sposób nauczania / uczenia się, w którym uczeń staje sie aktywnym uczestnikiem procesu kształcenia a nauczyciel trenerem, przewodnikiem po nieznanych obszarach wiedzy / umiejętności. W jakimś sensie STEAM nie jest rewolucją w edukacji. Od wielu lat - szczególnie w naukach przyrodniczych - zaleca się nauczanie poprzez szeroko rozumiane eksperymentowanie. Stawianie na aktywność ucznia w poznawaniu świata to w największym skrócie STEAM - czyli sposób na nakierowanie uczniów na poszukiwanie, analityczne i krytyczne myślenie.
 
2. Jaka rolę w nauczaniu STEAM odgrywają pomoce dydaktyczne?
Współczesne nauczanie / uczenie się powinno uwzględniać osiągnięcia metodologii STEAM. Wyjaśnijmy - STEAM to Science (nauka), Technology (technologia), Engineering (inżynieria), Arts (sztuka) i Maths (matematyka). Metodologia STEAM stawia na aktywizację dzieci w procesie uczenia-się-nauczania, a pomoce dydaktyczne są w tym procesie nie do zastąpienia. Poznawanie w bezpośrednim doświadczeniu jest dla dziecka procesem naturalnym, przyczynia się do rozumienia materiału nauczanego i zwiększa jego atrakcyjność.